My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

6 crochet hexagon blankets you simply have to make

Op dit moment heb ik verschillende haakprojecten liggen: op de bank, in een tas naast de bank en een beetje in een vergeten hoekje. Nog niet genoeg om te laten zien, maar wel met potentie. Beloofd. Omdat ik vind dat al die dingen af moeten, mag ik van mezelf dus écht niet aan wat nieuws beginnen. En dat terwijl ik stiekem droom van het haken van een deken. Vandaar dat ik gewoon het internet afspeur (in plaats van door te haken!) en met deze 6 prachtige gehaakte zeshoek dekens op de proppen kwam.

6 crochet hexagon blankets you simply have to make | Happy in Red

Right now my pile of crochet WIP's is a little bit too big. They're on the couch, in a bag next to the couch and in a corner where I can forget they actually exist. They're not big or ready enough to show you guys yet, but I will. At some point. I promise. But with all these unfinished projects, I simply can't let myself start another crochet project. But I can't help but dream about crocheting another blanket. So instead of getting on with all my projects, I am surfing the internet and really would like to share these gorgeous crochet hexagon blankets with you.


Hebben jullie weleens iets gemaakt met Afrikaanse bloemen? Ik zie regelmatig schitterende creaties voorbij komen, maar ik ben er nooit aan begonnen. Stiekem lijkt het me zo veel werk, maar misschien is dat helemaal niet waar. Ik heb in ieder geval al een gratis haakptroon voor een deken met Afrikaanse bloemen gevonden, nu nog moed en tijd vinden.

Crochet hexagon blankets: African flowers (photos by Lanas de Ana, 't bezige bijtje) | Happy in Red

Have you ever made something using crochet African flowers? They look amazing, don't thay? I spot the most amazing creations with these flowers, but they seem like so much hard work. But maybe that's not true at all. Opinions? Anyway, I did find this easy looking free pattern to make a blanket. Now I just need to find the time. 

Tsja, en soms zou ik gewoon eigenlijk best één van mijn eigen patronen nog een keer willen haken, maar dan groter. Ik haakte deze zeshoekjes deken (gratis haakpatroon!) in babyformaat, maar het lijkt me ook heerlijk om er eentje over de bank of over het voeteneind van mijn bed te kunnen draperen.

Hm, well sometimes I just want to make one of my own designs again. But bigger. I made this hexagon blanket (check the free crochet pattern) in baby size, but it would be so much fun to have one in a bigger size, draped over our sofa or the end of our bed. 

Crochet hexagon blanket, free crochet pattern | Happy in Red

Crochet hexagon blanket | Happy in Red


Mocht je trouwens eens veel restjes wol hebben, bijvoorbeeld katoen, dan kan ik het je echt aanraden om een weekender blanket te maken, met de zeshoekjes van Cherry Heart. Het patroon heeft ook handige haakschema's. Ik haakte een keer een deken volgens dit patroon met allemaal restjes katoen. Nu ik erover nadenk... ik heb eigenlijk nog steeds heel veel katoen liggen...

If you have lots of yarn leftover from a project, I highly recommend making a weekender blanket, with the hexies by Cherry Heart. The pattern includes some nifty graphs, which make the proces so much easier. Last year I crocheted a blanket with leftover scraps of cotton, and I loved it. Actually, I still have a lot of cotton yarn leftover...

Maar stiekem is het ook heel lekker om grote hexagons te haken. Dan schiet je deken gewoon net effe wat harder op. Ik vond een heel fijne stap voor stap uitleg bij Make and do crew, met hexagons die je aan elkaar naait. En zelf maakte ik al eens een flinke gehaakte deken met kant-achtige hexagons, in deze post lees je daar alle details over.

Free crochet pattern: crochet hexagon blanket (photo by Make and Do Crew) | Happy in Red

Crochet hexagon blanket | Happy in Red

Secretly I lve croceting big and bold designs (okay, that's not really a secret), so crocheting big hexagons feels kind of rewarding for me, as a blanket grows a lot faster using big hexagons. I found a great tutorial over at the Make and do crew, which also teaches you to sew up the hexagons. I'm still so fond of the large blanket I made with big lacey hexagons, definately in my top 5 favourite creations. You can read all the details about this blanket, in this article.

En natuurlijk mag ik jullie de prachtige gehaakte deken van Maaike niet ontzeggen. Geen willekeurige zeshoeken, maar mooi gegroepeerd om bloemen te vormen. Het patroon, en hoe je het allemaal aanpakt, kun je in het boek Puur Haken van Maaike vinden.

Crochet hexagon blanket Puur Haken (photos Crejjtion) | Happy in Red

And of course I simply have to show you the beautiful crochet hexagon blanket by Maaike. No random hexagons or colours, but nicely grouped to form flowers. How pretty, right? The pattern, and how to go about creating the blanket, can be found in Maaikes book Puur Haken.

Heb jij weleens een gehaakte hexagon deken gemaakt en wat is jouw favoriete patroon?

So, have you made a crochet hexagon blanket and what's your favorite crochet pattern?

5 opmerkingen

  1. Jaaa, ik heb dat lace-patroon gebruikt voor een deken voor mijn dochter, zie http://www.nicoleteunissen.nl/blog/deken-van-zeshoeken/. Heel tof. De zeshoeken mogen van mij ook wel wat groter zijn :) En ik ben nu verliefd geworden op deze (wel gebreid): http://www.ravelry.com/patterns/library/friesland, misschien durf ik die nog eens aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat je zoveel verschillende dekens kunt maken van hexagons. Bedankt voor alle tips en links.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. At first glance the African flowers look difficult, but I bet they're not--if you really look at the photo it doesn't seem too complicated. You'll probably fly through a million of them once you get the first one down.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Thanks enabler ;) het zijn geweldige dekentjes, maar ik moet eerst andere dingen afmaken. Ondertussen ben ik je blog aan het lezen dus ik haak niet aargghh 😆🙈

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, ja... Leuk hè al die hexie dekens? Heb je de hexie Love actually (http://www.ravelry.com/patterns/library/hexie-love-actually) ook voorbij zien komen? Ook erg mooi. Het is een wip bij mij (ahum, al een jaar...) Succes met kiezen! Groeten, Judith

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by and reading my blog! Don't be shy, just leave a comment. I love reading them!