My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

New crochet pattern: Funky Fifties Bag, now in store

Willen jullie wel geloven dat ik vorig jaar, tijdens onze reis door Zuid-Afrika al aan deze tas was begonnen. Ik zette mijn lossenketting op terwijl ik vanaf de veranda van onze lodge naar de voorbij klossende olifanten keek. Je kunt dus wel zeggen dat ik behoorlijk werd afgeleid. Maar ik zette mijn schouders eronder en nu is deze tas klaar: de Funky Fifties Tas, en het haakpatroon is nu te koop.

Funky Fifties Bag: crochet pattern by Happy in Red

Can you believe that I actually started to design this crochet bag while husband and I were travelling through South Africa last year? I chained my first stitches while I was sitting on the veranda and elephants were trotting by. So you could say, that there were things distracting me from my crochet. So now, I told myself to finish the design this summer. And I did. The crochet pattern for the Funky Fifties Bag is now available. (If you'd like to know where this photo was taken, learn all about it here)


Deze tas is natuurlijk geïnspireerd op mijn heerlijke Funky Fifties deken en heeft dezelfde leuke retro uitstraling. De tas heeft een stevige bodem en een leuk detail met een reliëfsteek. Voor deze tas gebruikte ik Linen Soft van Scheepjes, in de kleuren 603, 608 en 630.

As you've probably noticed, this bag is inspired by my Funky Fifties Blanket and has that same fun retro feel about it. The bag doesn't sag, due to a firm bottom and has been embellished with some surface crochet. To make this bag I have used Scheepjes Linen Soft, colour numbers 603, 608, 630. 


Funky Fifties Bag: crochet pattern by Happy in Red

Funky Fifties Bag: crochet pattern by Happy in Red

Voor de band kun je een stevige tassenband gebruiken of een band van stof, deze rekt niet uit. Ik heb deze tas helemaal gevoerd. Hoe dat werkt, heb ik uitgelegd in het patroon. Maar het voeren van de tas is optioneel. In princioe wordt de tas een stuk steviger door hem te voeren en gaat deze niet zo snel hangen (al is Linen Soft behoorlijk stevig van zichzelf). Dus wie wil, kan het het doen. Ik gebruikte een halve meter Tissue de Marie Batik voor de voering.

For the strap, you can use ready made webbing or a fabric strap, 'cause these are very firm and won't sag. I have lined this bag. In the pattern, I explain, through a photo tutorial, how you can make the lining and how to line your bag. Mind you, lining the bag is completely optional. I think that lining a bag, makes a bag a lot firmer, though since Linen Soft is pretty strong, you can also use the bag without lining. So if you like to line your bag, with this pattern you can. For this particular bag, I used 0.5 meters of Tissue de Marie Batik as lining fabric.


Funky Fifties Bag: crochet pattern by Happy in Red

Funky Fifties Bag: crochet pattern by Happy in Red

Deze tas is ook weer in het Nederlands beschikbaar, via Ravelry of Etsy. Ik hoop dat jullie hem mooi vinden!! Heb je deze tas gemaakt? Leuk! Kom hem laten zien op Facebook, of tag je foto op Instagram met #funkyfiftiesbag dan kom ik even spieken en juichen.

The pattern for the Funky Fifties Bag is available in Dutch and English (US terms). You can find the crochet pattern on Etsy and Ravelry. I really hope you like the Funky Fifties Bag and I hope you'll be making it! If you've made one, please hop on over to Facebook and show me. Or tag your photo with #funkyfiftiesbag on Instagram and I'll come and find you to cheer you own. 


Have fun hooking!

8 opmerkingen

Thank you for stopping by and reading my blog! Don't be shy, just leave a comment. I love reading them!